ShimSham - warszawski swing | Szkoła tańca

Trwa rejestracja na zajęcia regularne!
Zapisz się na zajęcia

Grafik

Lokalizacje

Nasze zajęcia odbywają się w:

  1. Ośrodek Kultury Ochoty, Pawilon – ul. Grójecka 75,
  2. Ośrodek Kultury Ochoty, sala nr 24– ul. Grójecka 75,
  3. Ośrodek Kultury Ochoty, ul. Radomska 13/21, wejście C
  4. Praga – Kowelska 1, LXXVI LO im. Marsz. Józefa Piłsudskiego, Sala gimnastyczna na półpiętrze

Zajęcia

W szkole ShimSham grupy oznaczane są nazwami tańców oraz cyframi. I tak:

  • Lindy Hop
  • Solo Authentic Jazz 
  • Balboa
  • Rock’n’Roll to zajęcia Rock’n’Rolla lat 50
  • St. Louis Shag

Z kolei cyfry od 1 do 5, które znajdziecie przy skrótach literowych oznaczają poziom danej grupy – podobnie jak klasy w szkole – im wyższa cyfra, tym wyższy poziom. Z uwagi na fakt, że grup na danym poziomie bywa więcej niż jedna dodajemy do nich litery „A, B, C” itd., które (ponownie idąc tropem szkolnym) służą jedynie ich rozróżnieniu pod względem dnia, godziny a później i składu osobowego.

Na przykład: grupy Lindy Hop 1A i Lindy Hop 1C to grupy na poziomie początkującym, przeznaczone dla osób zaczynających naukę, realizujące ten sam program; różnią się jedynie umiejscowieniem w grafiku i składem instruktorskim.

Opis poziomów dla niepewnych swojej decyzji

Grupy na poziomie „1” są grupami dla osób początkujących, które dopiero rozpoczynają przygodę z danym tańcem. Jeżeli nigdy wcześniej nic nie tańczyłaś/eś – to grupa dla Ciebie! Jeżeli tańczyłaś/eś wcześniej „coś” spoza kręgu tańców swingowych – to grupa dla Ciebie! Jeżeli wcześniej tańczyłaś/eś „jakieś tańce swingowe”, ale nie ten konkretnie – to grupa dla Ciebie!

Grupy na poziomie „2” są grupami przeznaczonymi dla osób, które uczestniczyły w zajęciach na poziomie „1” w poprzednim sezonie. W praktyce oznacza to około 9 – 10 miesięcy czynnego udziału w kursie na poziomie podstawowym. Od uczestników zajęć LH2 oczekiwana jest znajomość rytmik “groove walk”, “step” i “triple step”, bazowych przejść 6-countowych i 8-countowych oraz schematu swingout’u.

Grupy na poziomie „3 są przeznaczone dla osób, które opanowały materiał prezentowany na zajęciach na poziomie „2”. W praktyce oznacza to swobodne posługiwanie się wszystkimi podstawowymi rytmikami (groove walk, step, triple step), umiejętność tańca do zróżnicowanego tempa (zarówno 100 – 110 bpm, jak i 180 – 200 bpm; w rytmie), znajomość i swobodę w wykonywaniu podstawowych wariacji swing-outowych oraz przejść charlestonowych, umiejętne wykorzystywanie kicków. Od uczestników zajęć, poza powyższym, wymagana jest znajomość choreografii “Shim Sham routine” – jej samodzielne tańczenie.
O przyjęciu do grupy na tym poziomie decydują instruktorzy na drodze “audition”.

Grupy na poziomie „4 są przeznaczone dla osób, które opanowały materiał realizowany na niższych poziomach i swobodnie się nim posługują. Uczestnicy tych zajęć, to osoby, które tańczą Lindy Hop minimum 3 – 4 lata, poza zajęciami regularnymi biorą czynny udział w warsztatach i potańcówkach. Taniec w tempie 200 – 220 bpm nie stanowi dla nich problemu, z łatwością adaptują się do tańca z różnymi partnerami. Zajęcia na tym poziomie to nie tylko nowe przejścia, wariacje rytmiczne czy ozdobniki. To również powrót do podstaw, odkrywanie nowych sposobów na zatańczenie już znanych elementów i doskonalenie technik komunikacji w parze.
Od uczestników zajęć, poza powyższym, wymagana jest znajomość choreografii “Shim Sham routine” – jej samodzielne tańczenie, a także podstawowych elementów authentic-jazzowych rodem z “Tranky Doo” czy “Big Apple”: fall of the log, aplle-jacks, opposites, rocks czy suzzy Q.
O przyjęciu do grupy na tym poziomie decydują instruktorzy na drodze “audition”.

Lindy Hop Lifelong Learning jest to grupa skierowana do pasjonatów tańca, osób dla których Lindy Hop stał się nieodłączną częścią ich życia, tancerzy gotowych na ciężką, nieraz żmudną pracę nad warsztatem.
Zajęcia w grupie LLL stanowią odpowiedź dla osób, które nie znajdują na obecnym rynku zajęć “dla siebie” – tańczą od wielu lat, biorą czynny udział w warsztatach i festiwalach Lindy Hopowych, uczą na scenie lokalnej, krajowej lub nawet międzynarodowej, startują w konkursach i nadal są spragnione wiedzy, ćwiczeń, treningów.
Grupa ta nie stanowi naturalnej kontynuacji dla zajęć na niższych poziomach i udział w niej jest zależny od rezultatu audition. Jej liczebność jest ograniczona, gdyż chcemy zapewnić wszystkim uczestnikom indywidualne podejście, a treść zajęć móc dopasowywać do ich aktualnych potrzeb. 

Solo Authentic Jazz Choreo jest to grupa typowo “choreograficzna”. Na tych zajęciach poznacie najpopularniejsze choreografie authentic jazzowe oraz choreografie autorskie. Celem tych zajęć nie jest rozbijanie pojedynczych elementów na atomy i ich głęboka analiza, ale prawdziwy taneczny trening. Przy okazji nauki kolejnych układów będziecie mogli popracować nad pamięcią (również mięśniową) i “otańczyć” już poznane elementy łącząc je w różnych konfiguracjach.

Balboa Lifelong Learning
Grupa skierowana dla osób, które znają Balboa i uczęszczały na zajęcia regularne przez minimum rok. Zajęcia są skonstruowane tak, by każdy z tancerzy znalazł w nich wiedzę na swoim poziomie niezależnie od tego, czy tańczy Balboa rok, czy 4 lata. Jest to grupa dla każdego, kto chce podnieść poziom swojego Balboa, poszerzyć zakres znanych przejść, pracować nad techniką, stylizacjami i jakością połączenia.

Taniec

Lindy Hop

Lindy Hop to jeden z rodziny tańców swingowych, którego początki szacuje się na lata 20. i 30. XX wieku. Powstał w kręgach afroamerykańskich, w nowojorskim Harlemie i jest ściśle powiązany z Charlestonem, Jitterbugiem, Balboa czy tzw. Vintage Jazzem. Jego główną zaletą jest socjalny charakter, co oznacza, że Lindy Hop tańczony jest przede wszystkim na potańcówkach, nie jako taniec turniejowy. Wykreowany przez ludzi spracowanych, a przy tym kochających jazz i muzykę swingową. Wykorzystuje naturalne ruchy ludzkiego ciała tak, by taniec nie był nadto wyczerpujący i wymagający niezwykłej sprawności, a jednocześnie dawał dużo zadowolenia i radości.

Podkreślając socjalny charakter tańca na zajęciach praktykujemy zmiany w parach.

Balboa

W latach 20. i 30. na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych jazzmeni grali szybko, a chętnych do tańca było wielu. Sale balowe pękały w szwach, a tancerze przebierali nogami od zmierzchu do świtu. Nie ma tempa zawrotnego – jest tempo do Balboa. Nie ma za mało miejsca na parkiecie – jest miejsce na Balboa.

Jeżeli chcesz poznać nowe połączenia, zgłębiać tajniki subtelności prowadzenia i podążania lub po prostu poszerzyć swoje horyzonty taneczne – to jest taniec dla ciebie.

Podkreślając socjalny charakter tańca na zajęciach praktykujemy zmiany w parach

Solo Authentic Jazz

Taniec solo do muzyki jazzowej jest podstawą ruchu w tańcach swingowych. Odjęcie aspektu socjalnego i połączenia z partnerem pomaga zapanować nad własnymi ruchami, ich płynnością i dokładnością. Solo wyzwala w tancerzach radość i pozwala skupić się na rytmice i muzykalności w tańcu.

Rock'n'Roll

Rock and roll powstał w USA w połowie lat pięćdziesiątych XX wieku, a jego prekursorami byli Elvis Presley, Bo Diddley, Ritchie Valens, Chuck Berry, Little Richard, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins, Buddy Holly i Eddie Cochran.

Gdy pojawił się w połowie lat 50 w USA, wywołał oburzenie wśród dorosłych, ale wśród ich dzieci zapanowała moda na Rock’n’Roll. Starsze pokolenie uznało tę muzykę za diabelską – nie puszczano jej w radiu, nie pojawiała się na szkolnych potańcówkach. Kołysanie biodrami, podrzucanie partnerki, owijanie jej wokół tułowia uznano za niezgodne z panującymi obyczajami.

St. Louis Shag

St. Louis Shag to taniec swingowy, który w latach 30. wyewoluował z Charlestona. Jego nazwa pochodzi od miasta Saint Louis, w stanie Missouri, w którym powstał. To szybki taniec, który był tańczony do tempa 210-280 uderzeń na minutę. Często przechodzono z niego w inne tańce swingowe, a potem wracano do tego stylu – wszystko w ramach jednej piosenki.

Jego popularność utrzymała się w St. Louis przez wiele pokoleń – oryginalnie tańczono go do muzyki swingowej, potem rock’n’rolla, jazzu, jump bluesa, a nawet do rythm&blues.

Charakterystyczna 8-bitowa rytmika często zamyka się w schemacie: triple-step – kick – triple-step – kick tańczonych w zamkniętej pozycji. Na tej podstawie buduje się wariacje rytmiczne i przejścia.

Zapisz się na zajęcia

Rejestracja na zajęcia regularne rusza 4.08 o godzinie 18:00!

Aby zarejestrować się na zajęcia, kliknij w przycisk znajdujący się obok. Pamiętaj – lista oczekujących Pań jest zazwyczaj długa, rejestrując się w parze masz większe szanse na akceptację zgłoszenia.

Kliknij w odnośnik, aby zobaczyć regulamin rejestracji i zajęć.

Płatności

W sezonie 2019/2020 prowadzimy system płatności trymestralnych. Obowiązywać będzie jedna opłata za 3 miesiące zajęć.

Możliwe systemy płatności:

  1. Płatność z góry za 3 miesiące – 350 PLN za osobę za kurs lub 600 PLN za kurs Lindy Hop LifeLong Learning
  2. Płatność w dwóch ratach – 200 PLN za osobę za kurs (lub 300 PLN za kurs Lindy Hop LifeLong Learning) przed rozpoczęciem zajęć oraz druga rata w wysokości 200 PLN (300 PLN za kurs LifeLong Learning) przed rozpoczęciem drugiego miesiąca zajęć.
  3. Jeżeli potrzebujesz indywidualnego sposobu rozliczenia skontaktuj się z nami

Drugie i kolejne zajęcia kosztują 50%. Szczegóły dotyczące płatności (kwotę i numer konta) otrzymacie w mailu potwierdzającym przyjęcie zgłoszenia.